7/03/2008

...

Ne peki
Yere dökülen bir un sessizligi mi
Göge birakilmis bir balon sessizligi mi
isini bitirmis bir bir org tamircisinin
Tuslardan birine dokunacakken ki
Dikkati ve tedirginligi mi.

bekler mi beni
Her yani, ama her yani cocuklar gibi gülümseyen
Bir sürü yaz gününün icinde
Acaba bekler mi beni
Uykularim, o sonsuz uykularim
Yanmis bir limonluktaki
-Ve limonlar ki her gün bir yaprak ayininde-
sesini hic eksiltmeyen-Ama bilmez miyim ben
Bilmez miyim hic
Böyle sig hayallerle oyalanmak yerine
Kisacik bir zaman olmaliydi elimde
Turfanda bir meyva gibi bir zaman
Yollar yollar kateden tadi ve eksiligi
Gecerek erguvanlarin dönemecinden
Leylaklarin dört yol agzindan
Yapistirincaya dek beni dudaklarina
Acinin dudaklarina ve gecmisin
Bir yaban gülü yapragi gibi beni
Ama ne gezer.

Korkmuyorum artik solmaktan
Solmaktan ve solgunluktan
Gelmisim nerelerden böyle
Kurumus bir dere yatagi gibi
Ya da pek kurumamis da
Baygin, hasta ya da can cekisen
Cirparaktan yüzgeclerimi dip sularinda
Ya da yer tahtalari, musamba, örtük perdelerin kasvetini Yorgun düserek tasimaktan
Ve ne cikar ayirmasam kendimi
Sularin büyük ickilere kavustugu koylardan

Koylardan
Kapsayan o sevimsiz, o kücük asklari da
Eskiyen turunclar gibi ilk rengini pek aratmayan
Ayirmasam kendimi
Diyorum ayirmasam
Köhnemis bir geminin_izine pek rastlanmayan_
İcindeki bir yolcudan da, degerli taslarla dolu cepleri
Cepleri yüregi cepleri
Ayirmasam da ben
Kim görürdü o yolcuyu, yani kim fark ederdi beni
Siradan acilardir cünkü bütün ilgileri toplayan
Oysa sikintiyi burusuk bir ic camasiri gibi saklayan
Bu kimiltisiz gövde
Görülmemistir ki hic görülsün simdi
Görülmedigi gibi gündogumundan havalanan kuslarin
Ya da bir oda kapisini actiginiz zaman
O müthis ögle sicaginda
Pencerenin önünde örgü ören birinin
_örgü mü, bir cay bardagini baska baska tutan ellerin becerikliligi mi_
Görülmedigi gibi
Ama var miydi sanki görülmeyi isteyen
Var miydi birseyler bekleyen yüregimin eskittiklerinden.

Hiç yorum yok: