7/03/2008

Yaş Değiştirme Törenine Yetişen Öyle Bir Şiir/Edip Cansever

Tomris Uyar'a
Ben seni uzun bir yolda yürürken görmedim ki hic
Yagmurlar altinda gördüm,kadeh tutarken gördüm de
bir kiyiya bakarken,bakarkenki aglayan yüzünle
Ve yarisirsa ancak Monet'nin
Kadinlarina yarasan giysilerinle
gördüm de
Ben seniuzun bir yolda yürürken görmedim ki hic.

Öyle kisaydi ki adimlarin,diyelim bir yaz tatilinde
Bir otel kapisinin önünde,tahta bir köprünün üstünde
Bir demet cicekle paslanmis bir kedi arasinda
Öyle kisaydi ki adimlarin
Söyle bir bardak yikayisinin vaktiyle
ölcülür ve denk düserdi ancak
Ben seni uzun bir yolda yürürken görmedim ki hic.

Yok bir yanitin "nereye"diyenlere
Bir buz titresimi gibi sallantili ve saskin
Ve cabuk bir merhaban vardir bir yerden gelenlere
O bir yerler ki,diyelim cok uzak olsun
Sen gelmis gibisindir oralardan,otobüslerden
Yollardan,deniz üstlerinden topladigin gülüslerle
Ben seni uzun bir yolda yürürken görmedim ki hic.

Seni görünce dünyayi dolasiyor insan sanki
Hani Etiler'den Hisar'a insek bile
Bir kücük yasindasin,boyanmis taranmissin
Cok yasinda her zamanki cocuksun gene
Ben seni uzun bir yolda yürürken görmedim ki hic.

Mart ayinda patlican,agustosta karnibahar
Mutfagin mutfak olali böyle
Bir adin vardi senin,Tomris Uyar'di
Adini yenile bu yil,ama bak Tomris Uyar olsun gene
Ben bu kis öyle üsüdüm ki sorma
Oysa günes pek batmadi senin evinde
Söyle
Ben seni uzun bir yolda yürürken gördüm müydü hic.
Edip Cansever

Hiç yorum yok: